четвъртък, 28 ноември 2013 г.

Странни сънища в главата ми...

Да ви разкажа какво сънувах! Не помня дали това не се е и случило...в някой друг живот или измерение.
Преди много години, когато нямаше интернет и такъв достъп до информация, във всеки град имаше по едно бюро на Балкантурист, в което човек отиваше, за да бъде настанен в хотел. Не трябва да звъниш със стотинки по телефона на хотелите, те не трябва да вдигат, в квартирното бюро знаят всичко и те пращат.
По някакви причини снощи сънувах, че се озовавам в подобно бюро и се мъча да си взема хотел. Вътре имаше една леля, която стоеше и безучастно мълчеше на въпросите ми. Усетих се странно, все едно съм последният и посетител в живота и като служител в подобно бюро, след мен ще затвори вратата и никога повече няма да приеме никого. И понеже вече се усеща излишна, тя може да го практикува с последния си клиент и да си поиграе с него, като предаде служебните си задължения. И се събудих.

Първата ми мисъл беше, че се сещам за още нещо подобно...Бюро за намерени вещи, последното от които бях видял някога преди 1980, при това в квартал Казански, който тогава беше пълен с млади хора и така различен и малък! Дни след това разбиха бюрото и на неговото място направиха бензиностанция, от която сега си наливам понякога гориво.

Замислих се за фаталната неизбежна обреченост на новото време, която се сблъсква с абсолютното безвремие на старото. Не знам какво ще сънувам днес.


Няма коментари:

Публикуване на коментар