четвъртък, 30 ноември 2006 г.

Blue Jeans And Moonbeams - за едни нови сини дънки

Огледах се и пак погледнах ръцете си. Бяха сини, посинели.
Не знаех какво да отговоря на ученика, който с ужас в очите ме попита дали не ми е лошо...
Не знаех и какво става, сърцето ми. От няколко дни прещракваше, съчетано с постоянното недоспиване и 14 часов работен ден. Погледнах ги пак. Сини. ...
Седнах сам в учителската стая, налях си вода, облегнах се на перваза. Стана ми лошо и едно такова, черно, в душата и в ума.Изпотих се от парното, което беше надуто до дупка. Отворих прозореца, за да ме лъха вятъра.
Помислих си, че ще умра. Сърцето ми.
От няколко месеца не съм си почивал, постоянно съм в движение.
Пред очите ми минаха всички сутрини, които ставам в 6, за да съм в 7 в рейса.
Откраднатите минути от някой час, които бързам преди всички да се паркирам на дивана, за да мога да се облегна на секцията и почти аутистки да се самопогълна в якето си, за да поспя за 10 минутки, колкото ми е писано в програмата, докато около мен кръжат колежки и пак говорят за наболели проблеми.
И после бягство в калта, за да стигна до дома, 30 минути сън, после пак работа. Тичам с рейса, вечно закъснял, за да съм там, на бюрото и да ги посрещна с усмивка.
Намразих тези курсове, безкрайните вечери, в които бавно повтаряме граматичните догми, за да си взема левчетата в края. И после да остана сам, за да заключа, за да се върна с последния рейс у дома, където отново ме чака тъмата, която дори и с музика не мога да разпръсна.
Болеше ме сърцето, дори и с това, че не мога вече да изпитам удоволствие от слушането на музика, просто защото нямам време, както и за четене нямам време.
Нямам време дори и за секс, нито и желание. Няма и с кого.
Усетих се жалък и нещастен. Ръцете ми синееха.
Мисля, че станах от стола, налях си вода, пих, погледнах се в огледалото, бях бледен и определено не ми беше добре. Замислих се, че не помня кога им посиняват ръцете на хората, това беше ли признак за кръвно или натравяне ?
Мигновено обвиних THERMO CUTS, термогенната комбинация, с която се поддържах жив, вместо да пия кафе.
Но ми беше и странно безразлично, само се молех, дано не умра в училището.
Мислех си, че ако мога да се добера до дома си, вероятно ще пиша в гугъл “посиняване, ръце” и вероятно ще ми излезе най-страшната прогноза, писана от някой форумен капацитет.
Но не исках да умра в училище. Не че ми пукаше ,но сърцето ми биеше лудо, притесних се.
Казах си, че може и да е от литъра кафе, с който си пожелах успешен ден, от липсата на закуска, от всичко.
Не ми беше мило за живота ми, никак. Но не исках, не исках това да става в училище, при това в учителската стая, просмукана с миризма на хартия и на безсмислени разговори.
Усещах се зле, но мисля, че тогава не осъзнавах, че реално мога да умра.
Ръцете ми изглеждаха почти черни, виеше ми се свят.
Мисля, че щях да колабирам. И ръцете почваха да изтръпват.
Това ми беше късмета от житейското тото...
Тото. Тото.
Нещо ми се въртеше в главата. Кой е Тото? Защо Тото?
Тото е едно коте, което си играе с хартията на кройките при шивача ми, стар фен на Блек Сабат.
Едва вчера си купих от него жестоки дънки, сини, с бял конец, първо обличане днес.
Вчера ги мерих, като той слушаше първия Сабат и наистина се изкефих на музиката, която се носеше из ателието.
Тото. Тото. Тото.
Крещях го наум, през болката от сърцето и главоболието, които...
Срам ме е да си кажа. Изчезнаха на момента, щом се сетих за нещо.
Станах, влязох в тоалетната, полях си ръцете с веро и измих синката, която се беше наслоила от новите ми дънки.
Тъпо. Тъпо. Тъпо.
Тъпо копеле си ти, Тончев.
Това си казвах, когато пътувах с рейса към дома.
Днес е поредния първи ден от остатъка на живота ми.
Странно усещане.

18 коментара:

  1. feba writes: Като че се бях пренесла някъде, едно такова особено, усещане , че не знаеш къде се намираш и какво става с теб. Предполагам за секунди съм загубила съзнание, но след това сблъсъка с реалността беше болезнено объркващ. Лежа, около мен сумати хора, блещят се, нещо говорят, чувам ги, не разбирам нищо. Боже, къде се намирам? Коя съм? Какво става с мен? Мисълта се губи и ми се изплъзва. Опитвам се да я уловя някакси, но не мога. Да му се не видиииии, аааааааааааа... Викам, а никой не чува... Мозъкът май започва да се пълни с кръв, кръв, кръв, храни се, с усещания...

    ОтговорИзтриване
  2. Rali writes:Може да е тъжно, може да е страшно, но края е хепи енд. И какво правим с първият ден от остатака от живота? Живеем нали?

    ОтговорИзтриване
  3. милена writes:много са ти тъжни напоследък темите...

    ОтговорИзтриване
  4. Миленке, тъжни са. Защото и аз съм нещо тъжен.

    ОтговорИзтриване
  5. Рали, ами, опитваме се да живеем. Пък каквото стане.

    ОтговорИзтриване
  6. feba writes:Познато усещане...Тъга...Ивайло, би ли писал за това?

    ОтговорИзтриване
  7. За кое да пиша по-точно?Че не разбрах...Будя се неправомерно късно, закъснявам за работа.И главата ми е на Марс. Пък аз съм си тук. :)Как ли ми се отразяват 2 чаши вино и един хубав филм на вечер, хехе.

    ОтговорИзтриване
  8. Всъщност, не ми се пише за тъгата. Комерсиално е.Ще ми се да пиша за весели неща, защото тъгата е просто липса на веселие.А веселието е просто липса на тъга.Днес не ми се тъгува. Затова май ще спя, ще се опитам, поне. Взех си един шоколад, ще го ям и ще гледам някоя глупава комедия, в опити да ми стане топло. В мен, не около мен.

    ОтговорИзтриване
  9. а аз се разболях. отново.

    ОтговорИзтриване
  10. Хей, да се пазиш!!!И много чай и позитивни преживявания, лимоните не ги споменавам, но те са задължителни!

    ОтговорИзтриване
  11. Rali writes:Нима не е нужно да има топлина и около теб? :-)) Радвам се че обичаш шоколад, някога ще ти донеса заедно с доброто настроение. А за лимоните, прав си заедно с мед и орехи. Знам рецепта и за кашлица ако някой се интересува :-))Но си трябва и разтривка с мас и сол и яка булка, или млад ледент :-)).Дано разведрих малко атмосферата?!

    ОтговорИзтриване
  12. В момента се върнах и съм така изнервен и скапан, че не знам какво ми трябва. Сигурно забрава за всичко. Не знам къде я предлагат.

    ОтговорИзтриване
  13. Pletka:)) writes:Забравих да се наименовам ...

    ОтговорИзтриване
  14. ОООх, даже и подходяща музика за денс партито слушам сега, натренирах се могъщо, как сте, госпожа Другарко? :)

    ОтговорИзтриване
  15. Anonymous writes:.. с тясно цепната пола, с хулиганки* на крака ..... ще се довея най-късно в края на януари и ще стопля ръцете ти с бирено-бензинов-леко-кафе-кафе-армани-дъх :))Плоча на Шокинг Блу, пукаща, изпълваща с "Inkpot" стаятаОтворени прозорци, през които влиза студен слънчев въздух :)а Маришка наднича иззад гардероба и с огромните си очи сякаш казва - класния е в дясното крило :)Едно танго - две напред, едно назад, или както беше там ... - илюстрация на Живота като такъв :)Може и някой блус от типа - 7-ми клас :)После се връщам обратно в Живота, за да дойда пак :)Прегръщам те:))*хулиганки - ниски, равни обувки, дамски

    ОтговорИзтриване
  16. Naida Mancheva writes:Как съм ли!? Екстра! Може вече да ми викаш Найда .. :)Стоева! :)Станала съм в 2.00 нощта. Работя, та пушек се вдига. Къртя мангизи, един вид. Пия вече втора кафеварка и се тръшкам над едни ленти от касов апарат - ДДС ставка - 18% ... Викам си на акъля - бе аз не съм много у ред, ама такава ставка няма отдавна. Няма ми калкулатора. Младежта ... се отнася доста артистично към мойте оръдия на труда. Иде ми да ги шамаросам тия хлапета, ама така сладко спят ... ....Студени ръце. Два чифта сини джинси.Чудя се кой от двата чифта. На автопилот избирам едните. Защо в последно време все такива плитки си купувам!?Щото такива се продават - модерни, просто такива се произвеждат. Искам си ония - цвят индиго, дето цапат, ливайс са бъдат. И да не са толкова плитки, защото все си ги подръпвам.Говоря с един пич от Щатите по скайпа. Българин, от Габрово. Работи там. Понеже изоках, че ми трябват разни части за моторетката, той се появи от нищото и без да се познаваме, ми предложи - казвай кво ти трябва, аз разбирам, монтьор съм на коли и мотори, и мотораджия съм и ще ти ги пратя по едно момче, което ще идва на 20.12. Там са по-евтини нещата. Тук - в Ямаха България режат глави и др. части - кой каквито има. А и сроковете им са ... 45 дни за доставка.Заръчавах, заръчвах, обсъждахме ... направих един списък. Към 300 долара. Засега не мога да се отпускам повече. А най-много исках да помоля за един ливайс - тъмно син, леко протрит на коленете. Ама 50 долара ся нямам за дънки. Нищо, другия пАт! Няма световно щастие, нали!? Хубав ден, Тончо!Днес ще работим за ливайса, оня тъмния. Леко клош. Ако остане няква стотинка и един калкулатор. И без това Технополис ми стана като втори дом - слушалки върху слушалки купувам, понеже Младежта ... бъка от хормони и "не държи на тия неща" - някви си слушалки ...

    ОтговорИзтриване
  17. Всъщност, моите дънки са точно такива, индигови...Само дето няма Levi's етикет. И са 20 лева.Ела да ти ушием...Шие ги един уникален типаж, който смело признава, че не може да шие друго, освен дънки. Винаги плаче за комерсиализацията на рока, слуша често Пърпъл или Сабат на един стар касетофон и има котка на име Тото, като от Вълшебникът от Оз.Проявява лек артистизъм при взимането на мярки, но засега само едни ми и е орезилил. ;)И ги поправи.Като дойдеш, ще те запозная.И може да изденсим нещо на тази песньовка:http://files.myopera.com/IvailoTonchev/upload/Miansarova-ChernoiKot(64).mp3мисля, че е желязна, както и че става за рок араунд дъ клок.Нещо съм уморен днес, наистина се уморих.Тъпо ми е.

    ОтговорИзтриване