неделя, 16 юни 2013 г.

Броени часове, преди да стана на 40...

След малко повече от 24 часа ставам на 40 и започвам 41-вата си година. Изключително ще съм ви благодарен за всякакви поздравления, картинки с цветя и котета и какво ли още не. Вероятно няма да ви се усмихвам или да реагирам адекватно. Не се учудвайте, вече съм от другата половина на планината. Казват, че първите 40 години са като качване по склона на една планина, упорито, дълго изкачване. Минути преди фото-финиша, смело мога да заявя, че планината ми засега е хълм, както и че никога не съм обичал явно катеренето или изкачването, съдейки по резултатите към момента.
Не, не се дължи това униние на липсата на весела туристическа лимонада, неудачно избрани обувки или липса на друго оборудване. Просто така се е получило. Вероятно в следващите 40 години ще ми предстои доста по-вълнуващото спускане надолу, къде на крака, къде вероятно по гъз. Не знам какво ме чака и в подножието на другата страна, никой не знае. Това е и част от пътуването. Не знам дали въобще ще стигна и до подножието. Кой знае...
Да си призная няколко неща, без бой...
  • Много се радвам, че ви има, дори и да ви е нямало някога, когато е трябвало да ви има или обратното, ви е имало, когато е трябвало да ви няма.
  • Не се плашете или чудете, че няма да съм радостен или весел. Познатото ви черно песимистично/истерично излъчване вероятно ще е налице.
  • Подаръците - може и без тях. Те не са важни. Преди 35 години се радвах на фигурки на индианци, червеноармейци или книги. Сега вече не ми трябват, щом са в главата ми.
  • Вероятно няма и да празнувам, 40тият рожден ден не се празнувал. Така е, оставете катерачът да се огледа докъде е стигнал, да преспи една вечер в порутената планинарска хижа, да се събуди от другата страна и да усети какво го чака.
  • Ако сме живи и здрави, след една година сигурно ще е различно. Ако сме и щастливи, още по-добре.
За тези, които си настояват на купона...малко музика...

Датата е 18 юни, 2013 - ставам на 40. Не ми честитете кой знае колко усърдно, все пак са години, а не сантиметри.



Хау, аз казах.

Няма коментари:

Публикуване на коментар