събота, 6 февруари 2010 г.

Полет 1300

Историята на всяка държава е пълна с толкова много и страшни тайни, че всеки средностатистически гражданин би загубил съня и спокойствието си, ако успее да научи и малко от тях. Вероятно никога няма да научите истината за Проекта Царичина, за спиритическите сеанси, провеждани от военните и от учени от БАН през 50те и за куп други загадки и мистерии. Но съвсем наскоро в интернет пространството се появиха документи и снимки за една от най-тайнствените и засекретени мисии на българските учени – Проектът Полет 1300 и неговият шумен провал, който бил на път да срине целият Варшански Договор и да предизвика световна война…Тайната се оказала толкова голяма, че дори и днес осмелилите се да публикуват нещо сайтове изчезнаха набързо от световната мрежа, а създателите им отричат въобще да са ги правили. Но ние успяхме да спасим за вас най-шокиращият документ, личният дневник на космонавта Е.К., намерен в останките на спускаемия апарат. С техническата точност на инженерната мисъл и спокойствието, че друг няма да го прочете никога, неизвестният български герой предава истинската история на този експеримент.
Публикуваме с незначителни съкращения и корекции...
12.12.1978 Аз ще съм! Разбрах го по намигането на секретарката на шефа, изпреварил съм всичките връзкари и г---облизци на Главния. Обещаха ми и нова кола, Москвич, директно от завода, апартамент за мен и семейството и много пари. Целта ми ще е дивият и необитаем Космос – с българска ракета да направя няколко кръгчета около Земята и с мощен лазер да изпиша в небето „1300 години България – навеки социализъм под управлението на Българската комунистическа партия и лично на нейния ръководител, другарят Тодор Живков”. Горд съм, че съм българин и партиен член от почти 10 години.
01.05.1979 – Тече подготовката ми в едно забутано село в Родопите, където в специален подземен център в скалите се подготвям за трудната си и опасна мисия. Вече не съм така оптимистично настроен, жена ми ме напусна, защото не успя да приеме легендата ми, че доброволно приемам мястото на летец на самолет Растителна Защита в малко село накрай света и оставям кариерата си на летец от БГА Балкан. Сега живее с някакъв барман. Но ще види тя, кучката! Само да се върна и да ме отрупат с почести..
11.12.1980 – Може и да не се върна. Видях ракетата и въпреки, че ме увериха, че там всичко е проверено по много пъти, вече започва да ме хваща страх. Електрониката е с марка Респром, екраните са Електрон, двигателят за пореден път го връщаха в завода за ремонт, защото не работеше добре. Помещенията са с дървена ламперия, пултът за управление е направен като голямо бюро, на пода има мек килим, дали това въобще ще излети?
25.12.1980 – Уж трябва всичко да е наред, но проектът е пред провал. Научната ни мисъл не успяла да открадне достатъчно бързо от чужбина най-новите лазерни разработки и ни поставиха пред свършен факт. От надписа ракетата ми ще може да излъчи само „1300 години България – навеки со.”. Зевзеци предложиха да пишем „наздраве” вместо „навеки со...”. Специалистите успяха да го вместят до „1300 години България и социализъм сега!”, което се приело криво ляво в София и ...Летим на 31.12!
31.12.1980 - До последно чакаме да дооправят двигателя, че пак има проблеми. За този полет работят няколко предприятия на военната индустрия, вложени са милиони, не трябва да има проблеми. Но те винаги изникват, винаги има нещо за оправяне. Излитам в 11.59 днес, за да остане шумът от старта заглушен под гърмежите на пиратките и бомбичките в новогодишната нощ. Ще празнувам сам в космоса! А после ме чака триумфалното завръщане на победителя!
01.01.1981 Вече от 1 час съм в орбитата на земята. Гледам програмата на телевизията, изгледах новогодишното приветствие, хората, Лили Иванова, а аз съм така далеч...В хладилника, декориран с народни мотиви върху дърво, има някаква храна. Но аз седя на пулта за управление и пия ракия, внесена контрабанда. Изкушавам се да си пусна и някоя западна телевизия, за да видя дали и те пускат хора и Лили Иванова, но се въздържам, защото не знам как ще го изтълкуват от контролния център. Мезя с кисели краставички в тубичка и пия през сламка. Няма едно наздраве как да направя.
01.01.1981 – Около 19.30 започнах подготовката за моята главна мисия.Главата адски ме боли. И изведнъж всичко се срина. Компютърът угасна, а като светна отново, от лазерното съобщение бе останало само „ Социализъм 13 сега 00”. Обля ме студена пот, ами това си е чиста проба провокация, която кой знае как ще се разбере от Земята. Чакам съвет от Центъра, но там никой не отговаря. Още сутринта пиянски глас ми заповяда да не звъня и да не ги смущавам. Явно трябва сам да се оправям.
....Целият треперя. Опитах се да излъча съобщението, но стана гаф. На цялото небе се изписа огромен надпис „Социализъм 00”, видян прекрасно дори и в САШ с невъоражено око. И радио-станциите гръмнаха, това бе ту дело на Господ, ту послание от извънземните, ту необяснимо явление с неочаквани последствия, а аз летях към земята, изпълнен с неприятни предчувствия...
Минути преди приземяването...Усещам, че са ме обявили за черната овца.Още щом се приземя и трябва да бягам, да бягам...накъдето мога!Ще скрия дневника си под бюрото, за да се запази и да ми бъде като доказателство, че не аз посрамих социализма и идеята за Полет 1300. А нека да бягам сега, за да спася живота си!

Не са намерени други обективни .доказателства за наличието на космонавт на име Е.К., за съществуването на Полет 1300 и за провала на мисията му.

Няма коментари:

Публикуване на коментар