понеделник, 14 декември 2009 г.

No More Heroes…Anymore?


„Масови проверки на естрадните, поп, рок и фолк изпълнителите започва НАП заради десетки сигнали, че те укриват голяма част от хонорарите си.
Вече се проверяват 16 от най-популярните имена в естрадната и фолк музика, предстои да се инспектират и други музикални изпълнители. Инспекторите са взели информация за доходите, които 16-те изпълнители са обявили пред агенцията в последните 5 години.”

Из дневника на една незнайна фолкпевица, намерен при неизяснени обстоятелства някога някъде...

Из средата на 90те:
„Въобще не ми се учи, ама никак. Как се набутах в тази гимназия, само зубрачи и грозници, колко е скучно. Като се пусна с късата пола, гледат ме сякаш бедрата ми не са мои.Муци предлага да пея с него в кръчмата, трябва да науча няколко песни и да си взема мрежеста блуза. Сбогом, бедност”

Около 1997:
„От две седмици в заведението се мотае Кривоча. Иска да ме води на вилата си, обещава да ми плати, за да си издам албум. Познавал хора в „бизнеса”, дали пък да не се пробвам и да отида на тази вила. Ще ми трябва и кола, това е ясно, а той вкарвал сносни коли втора ръка. Нали няма нужда да ходя пеша от гимназията до работата, не съм така евтина, нали?”

Около 1999 - 2002:
„Кой беше Муци ? А Кривоча? Новите ми приятели от музикалнака компания ми се смеят и наричат познатите ми „маргинали”.Не ми звучи добре, затова се правят, че не ги познавам повече. И без това Муци си остана в онази кръчма, а Кривоча влезе в затвора пак, за 10 години. Аридиверчи! Така се казва и новият ми албум. На промоцията се запознах с едно супер яко гадже, майка му и баща му имали бизнес с хранителни стоки, имаме среща след седмица, когато се върне от Гърция. Какво ли ще ми купи?”
„Втори албум, оня кашкавал ми се умилква, иска да ме запознава с техните, а на мен ми е скучен. Казах му го, а той извади пачката и ме запита „Колко?!”.Въшкар, сякаш не видях, че са само дребни пари, техните никога не му дадоха истинските пари. Но баща му не е лош, истински играч, бивше ченге не като сина си, кашкавал балкански, с дупки. „

През 2005:
„Четвърти албум, участие в лятното турне, има ме на първа позиция на плаката. Кашкавала ми купи ново ауди, от баща му имам апартамент в София, където се виждаме тайно. Обещаха ми нови гърди, като на Х. Вероятно е време и да започна да ходя на фитнес. Видях една бивша съученичка, като съсипана е, станала учителка, дъщеря и харесвала моите песни. Подарих и диск с автограф, идеше ми да и сложа и 20-30 лева вътре, така мизерно изглеждаше. Около мен се завъртя и една нова бройка, Пяната, яко борче, тъпо, но с три кила ланци. И има готини приятели, става купон.”

През 2008:
„Вече съм звезда. Кой ли би си го помислил за малкото момиче от селото от градски тип, което издаде вече 5 албума, звезда е на всяко турне, има на свое име луксозна серия вино от престижна изба, кара 2 коли с охрана със себе си и е любовница на ....../името не се чете, за да се избегнат евентуални политически трусове от национален мащаб/. Бях и в Америка и Дубай и по островите ходих...кеф, но тук е най-хубаво. Обичам България, страната на неограничените възможности. ..... се изсмя цинично и каза, че другите българи вероятно едва свързват двата края, а аз съм късметлийка с това, че той ми е любовник. Може и да е прав, но не ми се мисли. Ще му мисля, като съм стара и грозна, а до тогава има...не ми се смята без калкулатор.

Средата на 2009:
„ Колежки направиха песен за премиера, хубав, строен мъж, но не мога да имам всичко, нали? Мога да се задоволя и с почти всичко. Но нещо се носи във въздуха, сама не мога да разбера какво. Казват му криза. Вчера един поиска ресто от бакшиша си, че нямал дребни, а само една едра банкнота. Простак. ..... твърди, че се готви някакъв удар срещу нас, певиците. Какво, пак ли ще фалира магазин за луксозно бельо и да сме принудени да си купуваме с чантите от чужбина? ..... не ми отговори, каза, че и на него му било напечено, нали сега не били на власт, докато свикне с новите порядки”.

Една трудна зима, 2009:
„Боже, какво доживях. Издънка. Подгониха ме от НАП. Досега не бях и чувала за тях, защото аз цял живот никога не съм работила, а те тайно направили сметка на имотите ми, на колите, на операциите , на тоалетите и на приходите ми и са ми пратили покана за разговор. ..... ми затваря телефона, като казва, че не ме познава повече. Какво да правя. Отчаяна, звъннах на Кашкавала, който набързо дойде у дома със семейния адвокат и счетоводител. Сиви, скучни хора, които пребледняха при вида на поканата.
Като начало, със задна дата започнах работа като магазинерка при Кашкавала.В последните 10 години бях работила за 300 лева месечно, 3600 на година, 36 хиляди лева общо. И тъкмо се зарадвах, че поне за последния ремонт на имота имам произход на доходите, учудена разбрах, че на месец от тези пари може да се спестява не повече от 10-15 лева или това прави 1200 лева. Че аз взех двойно повече снощи само от хонорара.
И така, разделих огромния мезонет на части и поканих де що имах роднини от провинцията, уж да се видим. 10 човека на 200 квадрата, взе да му прилича.
Фиктивно замених джипа и аудито за 1 голфче двойка, като използвах връзките на Пяната и мъжката му дума, че след няколко месеца пак ще си ги разменим.
Кашкавала ми уреди да изтегля парите от банката и да ги внеса на името на майка ми, баща ми и сестра ми. Къщата на морето по документи вече се води „почивна станция” на работниците на Кашкавала.
Тоалетите – набързо взех фактури от Илиенци. Дано не ми се обидят дизайнерите, но го правя от нужда. Набързо регистрирах фирма, през която отчетох приходите си от снощи – 100 лева от хонорара, както и разходите си – тоалети, техника, бензин, охрана – няколко хиляди лева. Взе да му мяза, бях изпреварила Кеца, както научих от колежки. Той още не се беше усетил да започне да крие доходите си. Чух и за Лили, че и тя имала издънки.Според ....., който пак ми звънна, всяко чудо е за три дни. И го усещам как ревнува, но късно. Друг ми помогна пред НАП. Вече съм пак онова бедно момиче, което започна кариерата си от малкия задимен ресторант в един забравен град. Не ми ли е време за социално ангажиран албум? Бедна съм само от седмица, а вече не ми харесва. Според продуцентите ми един такъв албум ще стане хит и ще имам много продажби, но вече няма да се хваля. Ужасно е да си беден, но чакам и по-добри времена. Според ....., скоро всичко ще свърши и ще мога да си взема поне джипа. А до тогава съм просто една бедна жена с заеми, за да преживее.И издавам касови бележки за поздравите. „

Няма коментари:

Публикуване на коментар