сряда, 21 февруари 2007 г.

The end of the world, as we don’t know it

Краят на света е наблизо. Усетих го смътно в статията, която прочетох, че на 14 април метеорит ще удари земята. ...
Странна история, на която попаднах в полусънно състояние една сутрин, докато се мъчех да се събудя, четейки някакви глупости в интернет.
Съвсем скоро май съм забравил въобще за какво става дума. Вървейки за работа се сетих за тази статия. Представих си хаоса, гигантската катастрофа, как планетата умира, заедно с нея и всичко от познатия ни свят, за да настане време на разруха и безредици. И бихме били късметлии да го усетим това време, защото може и да не го доживеем, ако космическото тяло удари точно нас. Исках да се стресна много, но не се получи.
Внимавах да не цопна в една кална дупка, докато бързах за рейса.
Не ми се умира, но странно защо, приех това за метеорита с някаква пълна липса на боязън.
И колко стратегическа дата, 1 ден преди аванса.
Боязливо погледнах нагоре, заподозрял небесните тела в тайно съглашение с министерството на образованието. Слънцето ме гледаше надменно.
Представих си бунтовете по улицата на 13 април, разграбените магазини, лудите тълпи и дългите опашки от учители, мъчещи се да изцедят нещо от картите си пред тъмните банкомати. Щипнах се по ръката, за да се събудя.
Пътувах в рейса дълго, изпълнен с желание да споделя откритието ми с колегите.
Посрещнаха го хладно, дори и без доверие, с лукавина в очите.
Бях пророк на близка катастрофа, в която никой не вярваше.
Далновидно не се записах в Синдиката на българските учители, пуснах гювеч малко отлични оценки, тренирах самоотвержено и дълго, а после си купих минерална вода в Билла-та.
Тайната ми идея беше да разграфя вероятните територии за плячкосване.
Това стана. И вече ми остава 1 ден по – малко, до голямата катастрофа.
И затова съм решил да изкарам добре тези оставащи 2 месеца и половина.
И за аванса реших, ще изтегля от кредитната карта дължимата сума за аванс.
След апокалипсиса няма кой да върне парите, а и да има, ще ги възстановя от аванса, който все някога ще го дадат. А след него може и да стана член на Синдиката на българските учители. Но сега чакаме метеорита. Нека всички да застанем мирно пред съдбата.



1 коментар:

  1. Колко интересно, имаме толкова малко време до края на света, а няма никакви други белези за това. Гледам "Брежнев" с широко отворени очи и се чудя, как могат да направят толкова добър филм.Може да си го взема в противо-метеоритното скривалище...:)

    ОтговорИзтриване