вторник, 25 юли 2017 г.

Случка със сандвичи и гироси по Борис Виан

Поръчвам си нещо за обяд. В случая, сандвич, известен като гирос /гръцки дюнер/. С периферното си зрение виждам, че нямат ток и съответно, не ми издават касова бележка. Нареждам се да си получа сандвича. Момичето ме гледа с интерес. Сигурно стоя напразно, ако няма ток. Звучи логично, но защо ми взеха парите?
- Няма ли сандвичи сега?
- Ох, ама мога да ви направя такъв с две филийки хляб и зеленчуци и сосове. 
- Добре де, ама аз защо платих за гирос, а вие ми давате нещо друго?
Да разреши ситуацията дойде управителката на обекта, която ми взе парите.
- Сега, вие последно какво искате, гирос или сандвич??
- Искам гирос, за което съм платил. Кой говори за сандвичи?
- Вие говорите за сандвичи??!!
- Добре де, аз питах  дали правите сандвичи, защото нямате ток?
Пред мен вече стоят всички служителки в заведението и се мъчат да проумеят случващото се. Като умел мениджър взимам в своите ръце ситуацията.
- Явно не се разбираме. Дали е дюнер, хамбургер, гирос, какво ли не, то винаги е сандвич.
Все едно им казах, че нося бомба и желая да се взривя.
Поде се едно общо мрънкане, че не е така, че нямам право, че бъркам.
- Така ли, я да ви питам, вие за десерт като ядете торта, крем, плодове, какво ли не, то винаги се казва ДЕСЕРТ, нали?
Изваденият от ръкава аргумент закова и трите жени. Чак от кухнята излезе готвачката, за да вземе страна, но и тя замълча под силата на убедителното ми изказване.
Момичето взе питката и започна да приготвя гироса, който се оказа сандвич.
- Днес ми е първи ден, да знаете. Имате право на един сос само, да ви кажа.
- Добре, млечен. И домати.
Тя се заколеба нещо.
- Но маруля не искате ли?
- Искам половин кило пържени картофи, ако ще е до искания.
Разделихме се дружелюбно, чак лелята от кухнята излезе, за да ми пожелае успешен ден и "пак да идвам да ям...сандвичи" /не беше много сигурна какво продават вече/.


Вървях си по улицата като победител,но май трябваше да се усещам като странник в странна страна. Какво значение имат всъщност, сандвичи, гироси, дюнери, франклойдрайт и курсът на долара. Нещата на територията не вървят добре. Налях си 50 грама уиски с компот от грозде. Потръгна, но не повторих. Анестезията не бива да се превръща в навик.

Източник на снимката: www.earlofsandwichusa.com


Няма коментари:

Публикуване на коментар